Sport

Monika Dębek: O siłowni słów kilka


20 października 2017 o 09:06   /   komentarzy (0)

W ciągu ostatnich kilku lat zauważyć możemy niezwykły wzrost popularności siłowni. Nie ma w tym nic dziwnego, kiedyś bowiem, kojarzyła się jedynie z budowaniem masy przez kulturystów. Obecnie coraz więcej osób dostrzega jej zalety i nie kojarzy się już ona tylko z kulturystyką.

Największy, bardzo powszechny błąd, jaki panuje jeszcze wśród ludzi to fakt, że jest ona miejscem tylko i wyłącznie dla prawdziwych sportowców – którzy nie posiadają ani grama tłuszczu, a ich ciało składa się tylko z mięśni.

Często także można spotkać się z poglądem, że na siłownię chodzi się tylko i wyłącznie na „ostre” treningi. Taki stereotyp działa w negatywny sposób na osoby z nadwagą lub ze słabszą kondycją. Boją się one, że chodzą tam same osoby wysportowane ze zgrabną sylwetką. Obawiają się także, że nie poradzą sobie z wieloma ćwiczeniami. Siłownia jest jednak miejscem dla wszystkich niezależnie od wielu, płci, czy stanu zdrowia. Jest dobrym miejscem nawet dla osób po urazach, ponieważ mogą one dzięki różnego rodzaju ćwiczeniom powrócić do sprawności po wypadkach.

Siłownia posiada wiele zalet. Trening przynosi wiele korzyści dla osób, które z niej korzystają. Ćwiczenia przede wszystkim pozytywnie wpływają na nasze ciało. Dzięki regularnym treningom pozbywamy się tkanki tłuszczowej. Mało tego, w przeciwieństwie do samej diety, nie zostanie nam skóra, która zwisa, a wyrzeźbiona sylwetka. Nie trzeba przebywać codziennie, długimi godzinami na siłowni. Osoby początkujące mogą wybierać ćwiczenia, które są łatwe w wykonaniu i na dodatek przyjemne. Dopiero w późniejszym okresie można zwiększać czas ćwiczeń oraz ich intensywność. Nie można zniechęcać się już na samym początku.

Treningi na siłowni mają także dobroczynny wpływ na psychikę oraz sferę duchową. W naszej codzienności pojawia się bardzo dużo stresu. Dzięki czemu gromadzi się w nas wiele negatywnych emocji. Siłownia to bardzo dobre miejsce na ich wyładowanie.

Inna ważna zaleta siłowni to fakt, że ćwiczymy nie tylko ciało, ale także nasz charakter i silną wolę. Pomaga nam w kształtowaniu pewności siebie i to już od momentu, gdy widzimy pierwsze efekty pracy. Silna motywacja w dążeniu do celu przyda się także w życiu prywatnym. A zadowolenie z siebie, lepsza samoocena – nie da się ich kupić za żadne pieniądze. Siłownia ma także dobroczynny wpływ na nasze zdrowie. Można by bardzo wiele pisać na ten temat. Regularne ćwiczenia na pewno dobrze wpływają na układ krążenia, a także układ odpornościowy. Osoby ćwiczące rzadziej łapią infekcje. Treningi są dobre także dla prawidłowego utrzymania wagi, zapobiegają nadwadze, która prowadzi do innych poważnych chorób- takich jak cukrzyca, nadciśnienie, choroby serca itd. Siłownia to także doskonała propozycja dla osób, które walczą z różnego rodzaju nałogami. Pomaga ćwiczyć silną wolę, ćwiczenia sprawiają, że przestaje się myśleć o np. paleniu papierosów itd. Treningi to także doskonała forma spędzania wolnego czasu. Jest to bardzo dobry sposób na nudę. Dzięki im, mamy możliwość zawarcia wielu, nowych ciekawych znajomości. Na dodatek osoby te mają często takie same lub bardzo podobne cele. Zawiązują się „grupy wsparcia”, dzięki nim można nawiązać przez cały czas treningów bardzo silny poziom motywacji. Zanim ktoś wybierze się na siłownie po raz pierwszy- warto poprosić kogoś bliskiego, aby dotrzymał towarzystwa. Pomaga to przełamać się oraz oswoić się z nową sytuacją. Należy także pamiętać, że nie można robić wszystkiego naraz. Zbyt dużo, w zbyt szybkim czasie, nie wróży niczego dobrego. Można bowiem np. ulec poważnej kontuzji albo zniechęcić się już na samym początku. Pracę należy podzielić na etapy i działać krok po kroku. Nie warto przeskakiwać żadnych etapów. W pracy na siłowni ważna jest także bardzo pomoc specjalisty. Nie wolno robić nam nic na własną rękę. Może być z tego więcej szkody niż pożytku. Można skorzystać z pomocy trenera, który będzie przy nas przez cały trening.

Siłownia jak wszystko w życiu posiada także swoje wady. Jednak jest ich dużo mniej i są łatwe do przezwyciężenia. Więcej więc zalet przemawia za korzystaniem z siłowni. Może to tylko nam wyjść na dobre pod warunkiem, że będziemy trzymać się pewnych zasad. Ćwiczmy więc, bo warto.


Komentarze (0)

Napisz komentarz

Komentarz
Nick E-mail WWW(nieobowiązkowe)